PRAWIE WE WSZYSTKICH WARZYWACH

Witamina C znajduje się prawie we wszystkich warzywach. Do naj­bogatszych jej źródeł należą: papryka, brukselka, brokuły, kala­fior, kapusta, zielona pietruszka, brukiew, kalarepa, chrzan, pomi­dory, rzodkiewki, szpinak, szczypior i ziemniaki. Najlepszym źró­dłem witaminy C są bogate w nią warzywu świeżo zerwane oraz szybko i prawidłowo przyrządzone. Świeżo ugotowane warzywa zawierają niejednokrotnie więcej witaminy C niż surówki przygo­towane na długo przed spożyciem. Znaczny wpływ na wygląd potraw gotowanych z warzyw mają barwniki: chlorofil, antocyjany, karoteny. Chlorofil rozkłada się  i brunatnieje pod wpływem kwasu. Działanie kwasu jest silniejsze,  gdy produkt ogrzewamy. W celu zachowania zielonej barwy warzyw  należy je gotować jak najkrócej (wkładać do wrzącej wody), w dużej ilości wody, tak aby rozcieńczyć kwasy zawarte w surowcu, i i w odkrytym naczyniu, aby kwas łączyły się z parą.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Cześć, mam na imię Krystian i prowadzę bloga na którym opowiadam wiele ciekawostek na temat kuchni! Jeśli jesteś takim samym miłośnikiem jak ja, mam nadzieję, że moje wpisy Ci się spodobają 😉
© Wszelkie prawa zastrzeżone